RUSKÝ JAZYK 

PONUKA PODUJATÍ MPC PREŠOV

na školský rok 2004 - 2005

 

PRIEBEŽNÉ VZDELÁVANIE:

Cieľ: Získať informácie o zaujímavých internetových zdrojoch, existujúcich materiáloch a programoch na vyučovanie RJ a nadobudnúť praktické zručnosti na ich využitie vo vyučovacom procese.
Cieľová skupina:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Rozsah:
35 hod
PV pozostáva z modulov:

1. Prehľad internetových zdrojov
2. Metódy a formy práce s počítačom pri vyučovaní RJ
3. Hodiny ruského jazyka v učebni Infoveku
4. Projekty v ruskom jazyku
5. Tvorba projektu z ruského jazyka I., II.
6. Prezentácia projektov

Cieľ: Zoznámiť sa s možnosťami využitia testov vo vyučovaní ruského jazyka, metodikou tvorby a vyhodnocovania testov, osobitosťami testovania ruského jazyka; získať základné zručnosti pri tvorbe testov k používaným učebniciam a učebným materiálom a informácie o možnostiach zapojenia sa do tvorby banky úloh pre potreby maturitných testov.
Cieľová skupina:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Rozsah:
35 hodín
PV pozostáva z modulov:

1. Testovanie. Techniky testovania.
2. Analýza testu.
3. Hodnotenie.
4. Osobitosti testovania ruského jazyka.
5. Využitie testov z ruského jazyka – maturitný test, test na ORJ, autotesty  k učebniciam.
6. Tvorba vlastného projektu – samostatná práca na zvolenej téme.
7. Prezentácia projektov

Cieľ: Nadobudnúť základné zručnosti v tvorbe maturitných zadaní z ruského jazyka, výbere obrazového materiálu, organizácii internej časti maturitnej skúšky, usmerňovaní a hodnotení odpovedí žiakov, získať najnovšie informácie o maturite z RJ po novom a zoznámiť sa s možnosťami využitia projektovej práce na maturitnej skúške.
Cieľová skupina:
učitelia RJ na SŠ
Rozsah:
35 hodín
PV pozostáva z modulov:

1. Tvorba maturitných zadaní I., II., III.
2. Príprava a realizácia internej časti maturitnej skúšky
3. Hodnotenie a klasifikácia v internej časti maturitnej skúšky z RJ.
4. Žiacke projekty na maturite z ruského jazyka
5. Prezentácia maturitných zadaní

Cieľ: Získať základné vedomosti a zručnosti z oblasti tlmočníckej a prekladateľskej činnosti a informácie o implementácii tlmočenia a prekladu do edukačného procesu na základných a stredných školách.
Cieľová skupina:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Rozsah:
35 hodín
PV pozostáva z modulov:

1. Čo a ako prekladať I., II.
2. Základy simultánneho tlmočenia I., II.,
3. Sociolingvistické osobitosti prekladov
4. Praktické cvičenia I., II.
5. Tvorba a prezentácia vlastných projektov

 

JEDNORAZOVÉ PODUJATIA:

Cieľ: Zoznámiť sa s možnosťami netradičného prístupu k vyučovaniu ruského jazyka. Vymeniť si skúsenosti.
Cieľ. skup.:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: február 2005

Cieľ: Zoznámiť sa s možnosťami a spôsobmi získavania informácií o žiakovi a kritériami hodnotenia a klasifikácie jeho práce, nadobudnutých vedomostí, zručností a kompetencií. Získať základné informácie o najnovších trendoch v oblasti posudzovania a hodnotenia úrovne cudzojazyčných komunikatívnych kompetencií žiakov.
Cieľ. skup.:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: december 2004

Cieľ: Nadobudnúť nové poznatky o ruskej kultúre a oboznámiť sa s možnosťami aplikácie požiadaviek štandardov z kulturológie do vyučovania ruského jazyka.
Cieľová skupina:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: šk. rok 2004-05

Cieľ: Získať informácie o  učebniciach, učebných textoch a doplnkovej literatúre z ruského jazyka, ich dostupnosti a kvalite, vymeniť si skúsenosti s používaním a kombinovaním rôznych zdrojov textov a informácií pri vyučovaní RJ na ZŠ a SŠ.
Cieľ. skup.:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: október 2004

Cieľ: Zoznámiť sa s možnosťami aplikácie požiadaviek štandardov z literatúry do vyučovania ruského jazyka, nadobudnúť nové poznatky o ruskej literatúre a osvojiť si novú metodiku práce s literárnym dielom pri formovaní osobnosti žiaka a jeho základných komunikatívnych zručností.
Cieľ. skup.:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: apríl 2005

Cieľ: Získať informácie o zaujímavých literárnych zdrojoch a nadobudnúť základné zručnosti pri výbere literárnych textov a príprave talentovaných žiakov na prednes ruskej poézie a prózy.
Cieľ. skup.:
učitelia RJ na ZŠ a SŠ
Termín: marec 2005

 

PONUKA PUBLIKÁCIÍ:

Jednoduché analýzy a základné informácie o niektorých obrazoch z učebnice, podnety na prácu s nimi na hodinách ruského jazyka. Vhodné aj na prípravu žiakov na olympiádu v ruskom jazyku.

Podrobné informácie o novej podobe súťaže – jej organizácii, kategóriách, hodnotení. Zaujímavé postrehy zo súťaže. Výber textov z krajských a celoštátnych kôl súťaže. Ponuka zaujímavých ukážok poézie a prózy.